Hallonpaj

Eftersom att rött är min favorit färg och jag älskar att baka, tyckte jag det var ganska självklart att jag skulle bidra med ett recept till Månadens Sötsak nu när temat var att göra något rött. 
 
 
Hallonpaj
Sätt ugnen på 225°c grader, Ø 24cm
125 g smör
5 msk socker
2 dl vetemjöl
1 dl havregryn
Fyllning
500 g osockrade hallon
1-2 msk potatismjöl
0,5 dl socker
Toppning
75 g smör
2-3 msk socker
1 dl vetemjöl
1 dl havregryn

1. Blanda samman mjöl, havregryn, socker och smör till en deg. Tryck ut degen i en pajform. Låt den vila 30 minuter i kylskåpet. Nagga botten och förgrädda den i 10 minuter.

2. Blanda ihop hallon och socker. Blanda sedan i potatismjöl efter behov, häll sedan fyllningen i pajskalet.

3. Blanda samman ingredienserna till toppningen, det skall bli en smuldeg. Fördela smulorna över hallonen och grädda i cirka 20 minuter.


Kommentarer




- Jag är inte intressearad av att köpa designer.
- Gäller det bloggdesigner, mejla mig! - Jag fotar med Canon EOS 100D.
- Jag har fyra linser; Canon EFS 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon 35-80mm f/4-5.6 och Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6

Follow on Bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Linnéa