Dag 8 och 9

Insåg just att jag missade att uppdatera igår. Så därför kommer både dag 8 och 9 idag.
 
Dag 8: Ett ögonblick
Jag minns minuterna innan det var vår tur att springa ut så väl. Jag har nog aldrig upplevt en stämmning som den i skolans entrén innan utspringet. Det är så sjukt svårt att beskriva stämningen. Det var som en berg-och-dalbana av känslor. En del skrek av glädje och visslade i sina tutor. Andra grät för att det aldrig skulle vara som det varit de tre senaste åren. Jag ville bara ut och se världen med nya ögon. Med en nybliven arbetslös artonårings ögon för att vara mer exat. Jag var både spännd och skrämd av det som väntade på utsidan. Att inte veta vad som väntade. Men det var ett av de bästa ögonblicken i mitt liv. Ett som jag kanppast kommer att uppleva igen, men som jag gärna skulle vilja uppleva igen.
 
 
Dag 9: Min tro
Jag tror inte på Gud eller någon annan/ några andra Gud(ar) för den delen heller. Men jag kan inte säga att jag aldrig har trott på Gud för det skulle inte vara sant. Jag trodde på Gud fram tills jag var ungefär 10år och jag bad väl ganska regelbundet. Men med åren har min tro försvunnit. Antagligen för att mina föräldrar inte är troende och för att jag inte känner att det gör någon skillnad att be till någon som troligtvis är påhittad för att ge människor hopp.
Jag vet faktiskt inte om jag tror på något speciellt. Möjligtvis på att det finns osjälviska människor som gör bra saker för andra och bryr sig mer om andra än sig själv.
 
 


Kommentarer




- Jag är inte intressearad av att köpa designer.
- Gäller det bloggdesigner, mejla mig! - Jag fotar med Canon EOS 100D.
- Jag har fyra linser; Canon EFS 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon 35-80mm f/4-5.6 och Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6

Follow on Bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Linnéa