Mer körsbärsblommor



Kommentarer


Lii

Vad fina bilder! Och vad blåa det blev! Mina körbärsblombilder blev mer åt rosa hållet. Brukar du redigera dina bilder och i så fall hur mycket? :)

Svar: Tack så mycket! Ja, väldigt spännande!:)

Svar: Blommorna hade nästan den färgen när jag fotade dem, kanske lite mer rosa. Hade jag försökt att få till den "riktiga" rosa nyansen hade de sätt väldigt redigerade ut, så jag nöjde mig med detta resultatet :)

Oftast redigerar jag mina bilder, hur jag redigerar bilden varierar lite från bild till bild. Antingen gör jag dem väldigt överdrivna och färgstarka jämfört med hur motivet egentligen var när jag fotade det. Eller så försöker jag få bilden så lik verkligheten som möjligt.
Linnéa

2014-04-26, 14:57:17 | Url/Blogg: http://www.lillalii.se
Sandra

Hejsan! Jag undrar, vilken kod använder du för att när man lägger musen över bilderna så blir dom ljusare? Och gör du little mix GRATISdesigns till blogg.se ? Om ja, alltså gratis så går det om du svarar här vi kommentaren och sedan så mailar jag? Bara om det är ja alltså gratis? :)

- Sandra

Svar: Hej,Effekten heter img hover. Koden är img
{
opacity:1.0;
filter:alpha(opacity=100); /* For IE8 and earlier */

}
img:hover
{
opacity:0.6;
filter:alpha(opacity=60); /* For IE8 and earlier */
} . Placeras i stilmallen.

Sen är jag lite osäker på vad du menar. Har du lust att mejla mig istället?
Linnéa

2014-04-27, 12:38:28 | Url/Blogg: http://mymagazine.blo.gg
Sandra

Har skickat mejlet!

2014-04-27, 17:42:00 | Url/Blogg: http://mymagazine.blo.gg


- Jag är inte intressearad av att köpa designer.
- Gäller det bloggdesigner, mejla mig! - Jag fotar med Canon EOS 100D.
- Jag har fyra linser; Canon EFS 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon 35-80mm f/4-5.6 och Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6

Follow on Bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Linnéa