Ett instrument jag skulle vilja spela

051. Om du fick spela vilket instrument du ville och vara grym på det, vilket blir det?
Jag har spelat två olika instrument under min livstid. När jag var typ 10 började jag spela piano. Jag älskar att spela piano, men det blir aldrig av att man sätter sig vid pianot och spelar. När vi började med musik undervisning i skolan lärde jag även mig att spela det obligatoriska instrumentet gitarr, men gitarren är ett instrument som jag helt har glömt av hur man spelar på.
 
Instrumentet som jag vill lära mig spela är ett instrument som har fascinerat mig ett tag och detta instrument är banjon. Jag älskar ljudet som banjon producerar när man slår på strängarna. Hade det inte vart för att de är så dyra så hade jag köpt en och försökt lära mig spela. 
Här är två pop låtar som har banjo i sig Happily av One Direction & Made In the USA av Demi Lovato
 
 


Kommentarer




- Jag är inte intressearad av att köpa designer.
- Gäller det bloggdesigner, mejla mig! - Jag fotar med Canon EOS 100D.
- Jag har fyra linser; Canon EFS 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon 35-80mm f/4-5.6 och Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6

Follow on Bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Linnéa