Vad gillar jag för musik?

048. Vad för slags musik gillar du?
Jag skulle säga att jag har en ganska blandad musiksmak som har varierat ganska mycket genom åren. Jag hade oftare en tendens att gilla det alla andra gillade tills jag började utveckla en egen musiksmak. Förr var det nästan enbart pop- och rockmusik för min del, men med åren har jag utvecklat en kärlek flera andra musik gener där i bland country, pop-punk, emo eller alternativ rock.
 
Vanligt vis brukar jag snöa in mig på ett eller två album som jag lyssnar på konstant i två-tre månader från att de släpps eller från att jag köper albumet (du läste rätt jag köper musik, antingen digitalt eller på cd). Så fort jag har börjat tröttna på musiken går jag tillbaka till all gammal musik jag lyssnat på innan jag hittade det/de där albumet/albumen. I sinom tid släpps ett nytt album som jag fastnar för och förr eller senare återgår jag till musiken jag lyssnade innan det nya albumet igen. Just har jag två sådana album som jag lyssnar på konstant, och det är Salute och Same Trailer Diffrent Park.
 
Nedanför är några av de artister/band som jag lyssnar på.


Kommentarer


Ida ☯ the sky under the sea

Paramore är bra :)

2014-02-18, 00:47:00 | Url/Blogg: http://theskyunderthesea.blogg.se/


- Jag är inte intressearad av att köpa designer.
- Gäller det bloggdesigner, mejla mig! - Jag fotar med Canon EOS 100D.
- Jag har fyra linser; Canon EFS 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon 35-80mm f/4-5.6 och Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6

Follow on Bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Linnéa